על הפרוייקט
הצורך של הלקוח
לפני פיתוח האתר, כל ניהול ההזמנות והלקוחות של העסק (שהיה אז בתחילת דרכו) התבצע בצורה ידנית ולא מסודרת באמצעות קבצי אקסל, התכתבויות בWhatsapp-, ובעל פה. אתם יכולים לנחש שהתנהלות כזו הובילה לאיבוד מידע, איבוד זמן, מתח נפשי גבוה, טעויות בהזמנות, מוניטין שלא ממריא, וכו׳…
על כן הלקוח ביקש לפתח עבורו מערכת ניהול ייחודית לעסק שלו, שתכלול ביצוע הזמנות דרך האתר (ולא עוד דרך הWhatsapp!), ניהול ומעקב אחרי הזמנות, ניהול מוצרים ומלאי, התממשקות לחברת משלוחים בלחיצת כפתור, שמירת נתונים לצורך סטטיסטיקות, מעקב אחרי מאזן הכנסות, וניהול משתמשים וכרטיסי מועדון, יצירת קשר מקוונת (והיד עוד נטויה…).
תהליך הפיתוח וטכנולוגיות
תהליך הפיתוח כלל איפיון פיתוח ובדיקות, ועיצוב האתר התקבל ממעצבת מטעם הלקוח.
בצד הלקוח, הפיתוח נעשה ללא כל framework, אלא ממש vanila javascript, html, css. (שזה היה ממש קשה אבל מחשל :) )
בצד שרת השתמשתי בnodejs. כמו כן השתמשתי בשירותי ה-api של חברת המשלוחים צ׳יטה.
השפעת המוצר
פיתוח המערכת יצר ללקוח סביבת עבודה נוחה, מהירה ומודרנית, ללא צורך להתעסק בתפל (כי בשביל זה יש מחשבים, לא?). כמו כן שביעות הרצון של הלקוחות מהמערכת הביאה לפרסום מפה לאוזן, לעליה משמעותית במכירות. בנוסף, הצגת נתוני הסטטיסטיקות באתר אפשרה ללקוח לנתח את השוק בצורה מיטבית ולחזות התנהגות לקוחות עתידית.